מס הכנסה בפורטוגל: איך לקבל החזר מס על רווח מנדל"ן למי שאינו תושב פורטוגל?

זה ברור שכדאיות העסקה כולה יכולה להשתנות בהתאם לחוקי המס החלים עליה.

אם אתם משקיעים או מתעניינים בהשקעות נדל"ן בפורטוגל ואינכם נמנים בין תושביה, כדאי לכם להכיר את תהליך הבקשה להחזר מס ממכירת נכסי נדל"ן.

שימו לב! בפורטוגל הגשת דוחות והצהרות למס הכנסה עבור השנה החולפת ניתן לעשות בדרך כלל ממאי ועד סוף יוני של השנה הנוכחית. בעקבות מגיפת הקורונה, הממשלה טרם פרסמה את כל מועדי ההגשה עבור שנת 2021 ולכן, נכון להיום, תאריך ההגשה האחרון הוא כפי שהיה בשנת 2021, ה-30 ביוני 2022. יש לעקוב אחר העדכונים באתר הממשלתי של מס הכנסה.

מגזין הנדל"ן הפורטוגלי אידיאליסטה הציג הסבר משפטי מפורט של משרד עורכי הדין "בלזוז" לגבי החזרי מס רווח הון על הרווח ממכירת נכסי נדל"ן עבור תושבי חוץ על בסיס חוקי. אנו מביאים בפניכם את עיקרי הדברים.

תהליך מכירת נכס ותשלום מס רווח הון מעוררים ספקות בקרב מי ששוקל להתחיל בו בפורטוגל.

במקרה של משלמי מיסים במדינה שאינם תושבי פורטוגל, גם רווחים\הכנסה הכרוכים במס מעוררים מחלוקת, כי עד עכשיו רשות המיסים והמכס הפורטוגלית החילה 100% מס על הסכום מרווחי ההון בנדל"ן, כאשר הוא אמור להיות רק 50%. אבל יש דרך לקבל החזר ממס הכנסה.

בפורטוגל, בתי המשפט העליון קבעו כי המס על רווחי ההון של מי שאינו תושב פורטוגל בגין מכירת נכס צריך להיות 50% מסכום רווח ההון, בניגוד ל-100% שמחייבת עד כה רשות המיסים והמכס הפורטוגלי.

בשנת 2020, בעקבות מספר פסקי דין בנושאים דומים, בית המשפט העליון לעניינים מנהליים, תיקן את הפסיקה, במובן שסעיף מס' 43.2 לקוד מס הכנסה קובע שרק 50% מהרווח ההון חייב במס והוא חל רק על תושבים ואינו תואם את כללי האיחוד האירופי, מגביל את תנועת ההון ולכן, שומות מס הכנסה שאינן מיישמות כלל זה בנוגע לאלו שאינם תושבים, צריכות להיות מבוטלות ולהיחשב לבלתי חוקיות.

כיצד לקבל החזר מס ממס הכנסה בפורטוגל

לפיכך, משלמי מיסים שאינם תושבי פורטוגל, "אשר מכרו נכס הממוקם בשטחי פורטוגל", חייבים להגיש הצהרת מס הכנסה בפורטוגל עבור שנת 2020 עד ה-30 ביוני 2021, בין אם חישבו הפסד או רווח הון. במקרה השני, כאשר מכירת נכס בפורטוגל מביאה לרווח הון, הם יעמדו בפני הערכת מס הכנסה שתשקול את סך רווח ההון לצורכי מיסוי.

בעקבות אותה שומה עומדים לרשות משלם המיסים אמצעים משפטיים ובוררות המאפשרים להם לערער על השומה ולבקש את החזר ההפרש שהיה מגיע להם, אילו רשות המיסים והמכס הפורטוגלית הייתה שוקלת רק מחצית מהסכום הזה.

קראו מאמרים נוספים על נדל"ן בפורטוגל בקטגוריית "עסקים ונדל"ן".

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "מעבר לקשת פורטוגל" שבה תוכלו להתעדכן בכל החדשות והמידע הרלוונטי בנוגע לפורטוגל.

וכמובן, שאנחנו זמינים עבורכם לכל שאלה, עומדים לרשותכם בליווי עסקאות נדל"ן ואחרות באמצעות כל אחת מהדרכים הבאות:

info@portpassclub.com | טלפון 0733229414 | כתובתנו: הברזל 11 תל אביב

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך