אזרחים זרים בוחרים בפורטוגל לא רק לטיולים ולהשקעות, אלא כיעד המושלם לחיות בו!

כיום, אנחנו יכולים בוודאות לומר שהתכניות שממשלת פורטוגל יזמה לפני כעשור כדי למשוך אליה משקיעים הניבו תוצאות מעולות שמדברות בעד עצמן. פורטוגל היא מדינה יפהפייה שיש בה אינספור אפשרויות להתפתח עסקית וכלכלית. זאת הסיבה שבעשור האחרון אזרחים זרים מכל העולם, כולל אותנו, הישראלים שזכאים לאזרחות פורטוגלית מתוקף חוק האזרחות שחוקק ב-2015, בוחרים לעבור אליה, לחיות בה, לעבוד, לרכוש נכסים בתנאים משתלמים ולנהל עסקים עם מיסים נוחים.

לפי נתונים של המכון הלאומי לסטטיסטיקה בפורטוגל שפורסמו באתר החדשות The Portugal News, מספר האזרחים הזרים בפורטוגל בעשור האחרון גדל ב-40%! זהו מספר עצום שמוכיח עד כמה פורטוגל היא מדינה נוחה לחיות פה על פי הפרמטרים של כל המדדים העולמיים.

בהמשך נספר לכם היכן מתגוררת האוכלוסייה המבוגרת והצעירה ביותר בפורטוגל, היכן מרוכזת אוכלוסיית האזרחים הזרים ובכמה אחוזים הצטמצמה אוכלוסיית פורטוגל בעשור האחרון.

על פי הנתונים האחרונים ממפקד האוכלוסין של 2021, שפורסם בדצמבר על ידי המכון הלאומי לסטטיסטיקה, בפורטוגל התגוררו 10,344,802 תושבים בשנת 2021. 
במהלך 10 השנים האחרונות, פורטוגל איבדה 217,376 אנשים, מה שאומר ירידה של 2.1 אחוזים הנובעת מהבדל בין לידות ומוות של 250,066 אנשים. הפעם האחרונה שבה היה צמצום אוכלוסין הייתה ב-1970, כתוצאה מהגירה גבוהה בשנות ה-60.

מספר האנשים מעל גיל 65 גדל ב-20.6 אחוז מאז 2011, עם 2,424,122 אנשים בקבוצת גיל זו, המהווים 23.4 אחוז מהפורטוגלים. 
נכון להיום, העיריות בפורטוגל עם האוכלוסייה המבוגרת יותר, הם: אוליירוס (קסטלו ברנקו), אלקוטיום (פארו) ואלמדיה (גוארדה), כאשר ריביירה גראנדה ולגואה באיים האזריים וסנטה קרוז במדיירה הן העיריות עם האוכלוסייה הצעירה ביותר.

מנגד, המדינה הגדילה את מספר האזרחים הזרים, שמהווים כיום 5.4 אחוז מכלל האוכלוסיה במדינה, וזו עלייה של 40.6 אחוז בהשוואה לאוכלוסייה ב-2011. 
מרבית האזרחים הזרים המתגוררים בפורטוגל, 452,231 (81.4 אחוז מהמספר הכולל) מגיעים מחוץ לאיחוד האירופי ורוב העיריות בעלות הנוכחות הגבוהה ביותר של אוכלוסייה זרה ממוקמות בדרום המדינה, בעיקר באזור אלגרבה וליסבון.

מאז 2011, העיריות הממוקמות בפנים המדינה איבדו את אוכלוסייתן בעוד שבעיריות הממוקמות בעיקר על קו החוף נרשם גידול באוכלוסין. 
על פי Census2021, פורטוגל משכילה כיום יותר מאשר מלפני עשור ונכון להיום, 38.7 אחוז מהאוכלוסייה בעלי השכלה תיכונית לפחות. בדוח המכון הלאומי לסטטיסטיקה מודגש כי באופן כללי "רמת ההשכלה של האוכלוסייה עלתה".

אם בוחנים את משקי הבית בפורטוגל, בשליש מהם מדובר בשתי נפשות, כאשר ברבע מדובר באנשים המתגוררים לבד. סך הכל, גודל משקי הבית ירד בעשר השנים האחרונות ובשנת 2021 היו 4,149,668 משקי בית פרטיים ו-5,476 משקי בית מוסדיים. בנוסף, מספר בנייני המגורים עומד על 3,573,416, המהווים גידול של 0.8 אחוז.

קראו מאמר נוסף בנושא: אוכלוסיית פורטוגל מצטמצמת!

אם הנכם מעוניינים בפרטים על: הוצאת דרכון פורטוגלי, אשרות שהייה מסוגים שונים, תכניות השקעה שונות, השעות בנדל"ן ומסלולי ויזת זהב, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ונעזור לכם בשמחה!

רוצים להביע את דעתכם בקשר לנתונים הנ"ל? נשמח שתשתפו אותנו בקבוצת הפייסבוק "מעבר לקשת פורטוגל, שבה אנחנו מעדכנים בכל החדשות החשובות בנוגע לפורטוגל. אם טרם הצטרפתם אליה, זה הזמן!

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך