לכמה שנים אפשר לקחת משכנתא בפורטוגל?

החל מה-1 באפריל בנק פורטוגל הגביל את הגובה המקסימלי של תשלומי המשכנאות לפי גילאים ל-40 שנים. במאמר זה, המבוסס על אתר חדשות הנדל"ן הפורטוגלי אידיאליסטה אנו נסביר לכם על השינויים שצפויים בתנאי המשכנתאות וכיצד הם ישפיעו על רוכשי הנדל"ן בפורטוגל.

מדוע חשוב לנו לדעת לכמה שנים ניתן לקחת את המשכנתא בפורטוגל? בין אם אתם משקיעים או מתכוונים להשקיע ולרכוש נדל"ן בפורטוגל בתקופה הקרובה, חשוב מאוד שתכירו את תנאי המשכנתאות החדשים. ככל שמשך ההחזר הוא ארוך יותר, כך ההחזר החודשי הוא נמוך יותר. המטרה של התנאים החדשים היא בעצם להקל על התשלומים העכשוויים ולהפוך את ההשקעה לקלה יותר להחזרה ובוודאי למשקיעים שמחפשים להשיא את רווחיהם, ההחזר החודשי לבנק הוא נתון משמעותי מאוד.

קראו במאמר:

לכמה שנים אפשר לקחת משכנתא ובאיזה גילאים?

יתרונות למי שרוצה לקחת משכנתא

האם התנאים החדשים יכולים להאט את מתן ואישורי המשכנתאות?

מהן המטרות של תנאי המשכנתאות החדשות המוגבלות לפי גילאים?

לכמה שנים אפשר לקחת משכנתא ובאיזה גילאים?

עד ל-1 באפריל, אפשר היה לקחת משכנתא מטווח מינימלי של 7 שנים ועד ל-35 שנים מקסימום ולסיים לשלם אותה עד גיל 75. מה-1 באפריל נכנסו לתוקף ההמלצות החדשות של בנק פורטוגל שמגבילות את הגובה המקסימלי של תשלומי המשכנתא לפי גילאים ומעלות את מספר השנים שעל פניהן ניתן לפרוש את התשלומים מ-35 ל-40 שנים.

סה"כ, מספר השנים המקסימלי של תשלומי המשכנתא הוא 40, על פי הגילאים הבאים:

גילאי 30 ומטה: ניתן לשלם משכנתא במשך 40 שנים.

גילאי 30 עד 35: ניתן לשלם משכנתא במשך 37 שנים (כלומר, הפחתה של 3 שנים)

*גילאי 35 ומעלה: גובה המשכנתא המקסימלי ניתן לתקופה של 35 שנים.

*תנאי זה לא יחול על גילאי 40 ומעלה מפני שרוב הבנקים בפורטוגל מאפשרים לקיחת משכנתא רק עד גיל 75.

 יתרונות למי שרוצה לקחת משכנתא

מומחי אידיאליסטה מסבירים שההפחתה בשנים של תשלומי המשכנתא פירושה סכום כולל נמוך יותר בגלל הריבית שמשולמת בפחות שנים ולכן גם היא נמוכה יותר.

בנוסף, התנאים החדשים יאפשרו לחסוך עבור ההוצאות הנלוות הכרוכות ברכישת נכס, למשל ביטוח דירה ורכוש ולהפחית את העמלות של הוצאות אלו.

האם התנאים החדשים יכולים להאט את מתן ואישורי המשכנתאות?

הבנקים מגלים נכונות רבה לממן רכישת דירה: לפי נתוני בנק פורטוגל, בפברואר 2022, הסכום הכולל של המשכנתאות שניתנו עמד על 97,462.6 מיליון יורו, הגבוה ביותר שנרשם מאז 2016 לפחות.

"לתנאים מהסוג הזה יש השפעה שולית על צמצום במתן משכנאות", אומר פיליפה גרסיה, כלכלן בקרן המטבע הבינלאומית שצוטט על ידי Dinheiro Vivo. לדעתו, ירידה עתידית במתן המשכנתאות עשויה להיות קשורה לצפי לעלייה בריבית ובאינפלציה, ירידה באמון הגורמים הכלכליים, האטה כלכלית ובהמשך האטה בנדל"ן".

מהן המטרות של תנאי המשכנתאות החדשות המוגבלות לפי גילאים?

המטרה העיקרית של בנק פורטוגל שפורסמה היא ברורה: "עד סוף 2022 להגביל את המשכנתאות החדשות שיינתנו ל-30 שנה".

הרגולטור הפורטוגלי בראשות מריו סנטנו מוסיף שמוסדות לא לוקחים על עצמם סיכונים מופרזים במתן משכנתאות, כדי להצליח לחסן את המגזר הפיננסי מפני זעזועים פוטנציאליים שליליים ולקדם גישה למימון בר קיימא על ידי צרכנים, תוך מזעור הסיכון למחדל.

לא יודעים באיזו משכנתא לבחור? קראו כאן לגבי סוגי משכנתאות בפורטוגל וכאן לגבי שירותי בנקאות בפורטוגל.

יש לכם שאלות לגבי משכנתאות ונדל"ן בפורטוגל? הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "מעבר לקשת פורטוגל" שבה תוכלו לקבל תשובות ולהתעדכן בכל המידע הרלוונטי בנוגע לנדל"ן ולחדשות פורטוגל.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך