מה הם היעדים שבהם תוכלו ליהנות משלג בפורטוגל?

בדרך כלל היעדים שעולים לנו באסוציאציה לחופשת סקי או חופשה שבה נוכל לראות וליהנות מהשלג הם במדינות הקרות באירופה, כמו איטליה, אוסטריה, רומניה ובולגריה. תופתעו לגלות שגם בפורטוגל, מדינה שאנחנו פחות רגילים לקשר אותה ליעדי החורף המושלגים, בגלל מיקומה ואקלים דומה לישראל, אפשר לעשות חופשה מושלגת מושלמת. אותנו זה לא מפתיע כי פורטוגל היא מדינה כל כך מגוונת שיש בה הכל!

אחד המקומות המעטים שבו נוכל למצוא שלג בפורטוגל הוא ההר השני הגבוה במדינה – סרה דה אסטרלה.

האתר The Portugal News סיפר על שבעה מקומות בהר שתוכלו לבקר בהם לחופשה מושלגת ומהנה. אז קראו את המאמר, הצטיידו בבגדים חמים וצאו לדרך.

סרה דה אסטרלה הוא ההר הגבוה ביותר בפורטוגל שמתנוסס לגובה של 1993 מטר ועוקף אותו רק הר הפיקו באיים האזריים, בגובה של 2351 מטר. 
בגלל גובהו, השלג שנופל בו בחודשים הקרים לא מפתיע את המקומיים, אך יכול להרשים את מי שלא מקשר את פורטוגל בדרך כלל עם גגות מושלגים.

למרות שסרה דה אסטרלה הוא מקום שמבקרים בו הרבה בקיץ (בגלל הנופים, המסלולים, המפלים וברכות השחייה הטבעיות שבו), בחורף, הוא ללא ספק אחד היעדים הכי פופולריים בפורטוגל. השלג יכול לרדת בכל התקופה שבין אוקטובר ומאי ובעיקר בפברואר. 
הטיול לסרה דה אסטרלה זו חוויה בלתי נשכחת! ואלה המקומות שלא כדאי לפספס:

טורה (Torre)

המקום שמשמעותו בעברית "מגדל", הוא הנקודה הגבוהה ביותר בפורטוגל שכל מי שמגיע לסרה דה אסטרלה מבקר בה, לפחות בשביל תמונה. עם כל הנופים עוצרי הנשימה, טורה הוא המקום שבו אתם חייבים להצטלם ולמרות שהיא נמצאת בראש ההר, הדרך אליה נגישה מאוד. לפני הגיעתכם, וודאו שהיא פתוחה כי הכניסה אליה יכולה להיות מוגבלת בגלל מזג האוויר הקר. 
הגובה של טורה הוא 1993 מטר מעל הים ומעל הטורה יש מרכז סקי, מסעדה וחנות מזכרות. כמו כן, תמצאו שם מונומנט שמסמל את טורה.

מנהרת סרה דה אסטרלה

בגובה של כ-1700 מטר מעל פני הים, ישנה מנהרת גרניט מסקרנת על הכביש. היא ממוקמת ב- Covão das Vacas בכביש EN338. זה מקום שבו עוברים אנשים רבים ואחד המצולמים ביותר על ידי מבקרים מכיוון שהיא מספקת את אחד הנופים היפים ביותר של ההר הזה. למרות שהליכה היא תמיד נהדרת, גם נהיגה בסרה דה אסטרלה יכולה לחשוף כמה נופים בלתי צפויים.

סיה (Seia)

אי אפשר שלא לספר על סרה דה אסטרלה מבלי לציין את סיה. העיר הקטנה הזאת מפורסמת הודות לגבינות הטעימות והידועות שלה. בנוסף, בסיה ישנן אטרקציות ומוזאונים רבים לבקר בהם, כמו מוזיאון הלחם, מוזיאון החשמל ומוזיאון הצעצועים, שיכול להיות מהנה במיוחד לילדים ואפשר למצוא בו צעצועי וינטאג' שיקחו אתכם אחורה בזמן.

כפר סבוגיירו (Village of Sabugueiro)

סבוגיירו שנקרא לעיתים קרובות הכפר הגבוה בפורטוגל, זהו כפר קטן בעיריית סיה, שבוודאי תעברו בו בדרככם לסרה דה אסטרלה. אם זה המצב, אנו ממליצים לכם לעשות בו הפסקה, להחנות את הרכב ולטייל בכפר הקטן. אפשר לעצור בו לארוחה, יש בו הרבה בתי קפה ומסעדות קטנות עם כריכי בשר שאוהבי הנקניקיות יאהבו. כמו כן, ישנן חנויות עם מזכרות מסורתיות שבהן אפשר לקנות דברים בשביל לשחק עם השלג או כדי להתחמם. אם אתם רוצים לקנות מזכרות, אל תפספסו את האפשרות כי לא תמצאו אותם באף מקום אחר בפורטוגל.

פוקו דה אינפרנו (Poço do Inferno)

פוקו דה אינפרנו הוא מפל בגובה של 10 מטרים שמגיע מנהר הזזרה (River Zezere). המים צלולים ומזמינים מאוד להיכנס אליהם בתקופה אחרת של השנה, כמובן!
הגישה לא מאוד קשה, אבל קודם כדאי לבדוק זאת כדי להימנע מללכת לאיבוד. למסלול יש המון מה להציע לאוהבי הצילום והפעילות הגופנית בשל עושרו בחי ובצומח. בחורף, מכיוון שגובהו 1,000 מטר, המפל יכול לקפוא וזה מראה ייחודי לצפות בו.

פוקו דה פוניל (Poco do Funil)

בלב סרה דה אסטרלה נמצא גם פוקו דה פוניל. משמעות המילה "פוקו" היא באר, אך פוקו דה פוניל הוא לא ממש באר, להיפך, זו בריכה טבעית וכך קוראים לה המקומיים. יש הרבה בארות באזור הזה, אבל פוקו דה פוניל הוא לא פחות מאחד המקומות היפים ביותר בסרה דה אסטרלה.
עם נחל ומפל קצר, זהו מקום פראי ומקסים לחלוק עם בני משפחה וחברים.

קובאו דוס קונצ'וס (Covão dos Conchos)

אחרון חביב, אך לא פחות חשוב, זוהי פנינה נסתרת אמיתית שאי אפשר לפספס. היא נקראית קובאו דוס קונצ'וס וזה משפך ענק באגם שבו המים נופלים ונעלמים באופן מסתורי. 
למעשה, את המשפך יצרו בני האדם ולא הטבע. הוא נבנה בשנות ה-50 של המאה הקודמת במטרה לתעל את המים שנאספו מהאגם ללגואה קומפרידה, שם הופקה אנרגיה הידרואלקטרית. 
המקום הזה הוא פנינה יקרה, אבל הוא לא היחיד. היופי של סרה דה אסטרלה כולו הוא מדהים, בין אם לצפות בו ברכב או ברגל, שכן אין כמו לעזוב את הנוחות של הרכב שלכם ולגלות את השבילים המסתוריים שמובילים לכמה מקומות נסתרים.

אז כעת, כאשר נחשפתם למקומות המדהימים האלו, אנו מחכים לשמוע על החוויות שלכם מביקורכם בהם. תוכלו לחלוק אותן איתנו בקבוצת הפייסבוק  "מעבר לקשת פורטוגל" שבה אנחנו מעדכנים בכל מה שנוגע לפורטוגל. כמו כן, באתרנו בקטגוריית "תיירות" תמצאו המלצות שוות נוספות לביקור בפורטוגל.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך