לבחירתכם: שווקי חג המולד המתקיימים בדצמבר בפורטוגל!

דצמבר הגיע ואיתו מדינות אירופה מתקשטות לכבוד חג המולד. הרחובות, החנויות, בתי הקפה והמסעדות מקושטים באורות צבעוניים, בעצי חג המולד והכל נראה כל כך יפה ומעניק תחושה כאילו אנחנו נמצאים בתוך אגדה. גם בפורטוגל אווירת החג מורגשת ואם אתם מבקרים בה בתקופה זו, אי אפשר לפספס את שווקי וארועי חג המולד שמלאים במטעמים, ביין חם, בקישוטים ובעוד הרבה דברים יפים.

לפניכם רשימה של ארועי ושווקי חג המולד הגדולים ברחבי פורטוגל שתוכלו לבקר בהם במהלך דצמבר, שריכזנו עבורכם. חלק מהארועים מופיעים ברשימת האתר christmasmarketsineurope.com. שימו לב שחלק מהתאריכים יכולים להשתנות לאור המצב ומגבלות הקורונה, אז לפני ההגעה לפורטוגל, אנו ממליצים להתעדכן בתאריכים הסופיים. לחצו על שמות הערים לפרטים נוספים באתרי הארועים.

ליסבון: 

שוק חג המולד ב-Alvalade 
3-12 בדצמבר: 
השוק יתקיים בפעם השביעית בשעות 8:00-20:00. בשוק תמצאו מעל 40 דוכני עץ עם עבודות יד, מזכרות, מאכלים, מופעי רחוב וגם את הבית המסורתי של סנטה קלאוס.

Wonderland Lisboa – Parque Eduardo VII 
1 בדצמבר – 2 בינואר: 
אחד השווקים הגדולים של ליסבון שמתקיים בפעם השישית. הוא כולל 60 דוכנים וגלגל ענק שעולה לגובה של 30 מ', שממנו תוכלו ליהנות מנוף עוצר נשימה של ליסבון, משטח אקולוגי להחלקה על קרח, בית של סנטה קלאוס, סדנאות יצירה לילדים. שעות הפעילות הן 12:00-21:00 בימי שני עד חמישי, 12:00-24:00 בשישי, 10:00-24:00 בשבת, 10:00-22:00 בימי ראשון ובחגים.

שווקים נוספים בליסבון:

Praça da Fiqueira 
25 בנובמבר – 8 בדצמבר

Rossio Mercado de Natal 
19 בנובמבר – 19 בדצמבר

פורטו: 
Praça da Batalha
1 – 24 בדצמבר: 
בלב העיר פורטו מתקיים שוק חג המולד עם יותר מ-20 דוכנים, שבהם תמצאו עבודות יד, בגדים, קישוטים, צעצועים וספרים, וכן הופעות מוזיקה וסדנאות יצירה. 

Leiria: 
26 בנובמבר – 6 בינואר: 
בלייארה מוארים באורות חג המולד כל הרחובות הראשיים וכן מצפים לכם מופעי אנימציה ובידור מרהיבים. במרכז העיר הוקם פארק להחלקה על קרח, במה להופעות מוזיקה ותיאטרון. בכיכר רודריגז לובו הוצב הבית של סנטה קלאוס וליד גלגל מסתובב ואוכל רחוב.

פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק של ארועי חג המולד

Penela: 
8 בדצמבר – 9 בינואר: 
בטירה של העיר הוקם כפר חג המולד שמשחזר את סיפור הולדתו של ישו. הכפר הוקם במצודת העיר והוא הגדול ביותר בפורטוגל ומתפרס על פני 700 מטר, עם יותר מ-700 דמויות מעץ ואנימציית תלת מימד, כולל פעילויות, מסורת וסיפורים הקשורים לחג.  בנוסף, מתקיימים מופעי תיאטרון רחוב, סדנאות אמנות וכמובן שוק חג המולד ורכבת חגיגית ומוארת.

Santa Maria da Feira: 
1 בדצמבר – 30 בדצמבר: 
הפארק "פרלים" הוא הפארק המיוחד ביותר בפורטוגל שהוקם בשנת 2008. גיבורי הפארק הן דמויות בדיוניות בשם פרלים ופים פים שמשמחות את הילדים. גם מצודת העיר מוארת בתקופת החג ומרכז העיר מקושט ומציג מופעי אנימציה ברוח דמויות פארק הפרלים. 

קשקאיש:

6 בדצמבר – 1 בינואר: 
קשקאיש תהפוך לעיר חג המולד ותמצאו בה עץ חג המולד ענק בגובה של 8 מטר, שוק חג המולד, אוכל רחוב, גלגל ענק, החלקה על קרח, כמעט כל החנויות בעיר יקשטו את חלונות הראווה בקישוטי חג ובעלי חנויות יפתחו דוכנים בחוץ, כל העיר תהפוך לחג מולד אחד גדול ותרגישו כאילו אתם באגדה!

אובידוס: 
2 בדצמבר – 2 בינואר: 
אחרי שנה של הפסקה בגלל הקורונה, כפר חג המולד חוזר לאובידוס והגרסה החדשה כוללת גלגל, רכבת, משטח גדול להחלקה על קרח ששטחו 200 מ"ר, ואת הבית הידוע של סנטה קלאוס. בנוסף, הילדים יוכלו ליהנות ממשחקים, איפור פנים, טיפוס על עץ ופעילויות נוספות ללא תשלום.

ברגנסה: 
1 בדצמבר – 6 בינואר: 
גם בברגנסה השוק יתקיים בפעם השביעית, לאחר שנה של הפסקה. תוכלו לרכב ברכבת הילדים, או בגלגל. אפשר לטעום ממאכלי החג ולקנות מזכרות מקומיות העשויות עבודת יד.

שווקים נוספים יתקיימו גם בערים נוספות, מומלץ להתעדכן באתרי העיריות. אנו מקווים שהביקור בפורטוגל באחת התקופות הכי יפות של השנה יהפוך עבורכם לחוויה בלתי נשכחת!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "מעבר לקשת פורטוגל" שבה תוכלו להתעדכן בכל החדשות והמידע הרלוונטי בנוגע לפורטוגל. ספרו לנו בקבוצה באיזה אירועי ושווקי חג המולד ביקרתם בפורטוגל?

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך