שירות מורחב להנפקת תעודות זהות ודרכונים פורטוגלים הוארך עד ה-28 בפברואר 2022

אם אתם מתכננים להגיע לפורטוגל בחודשים הקרובים כדי לקבל את הדרכון ותעודת הזהות הפורטוגליים, יש לנו חדשות טובות בשבילכם!

בעקבות הגבלות הקורונה והעיכובים שנוצרו בהנפקת המסמכים במשרד המשפטים הפורטוגלי, ממשלת פורטוגל החליטה ליצור יוזמה חדשה בשם הבית הפתוח שבו אפשר לקבל תעודות זהות ודרכונים בתשעה סניפים שפועלים ברחבי המדינה ולא רק במשרד המשפטים בליסבון, כפי שהיה קודם ובנוסף, שעות הפעילות בסניפים הוארכו כמעט לכל ימי השבוע חוץ מימי ראשון. זה אומר שלא תהיו מוגבלים יותר בימים וגם תוכלו לשלב את הנפקת הדרכון המיוחל עם טיול בפורטוגל היפהפיה בלי הצורך להיות תלויים רק בליסבון הבירה!

במאמר זה נספר על יוזמת הבית הפתוח, היכן הוא פועל ושעות פעילותו וגם כמה תעודות זהות ודרכונים הספיקו להנפיק מאז שהיוזמה התחילה.

יוזמת הבית הפתוח התחילה ב-2 באוקטובר בתשעה סניפי שירות לאזרח ברחבי המדינה ובמשרד המשפטים בליסבון למטרת קבלת וחידוש תעודות זהות ודרכונים כדי להפיג את הלחץ והעיכובים שנוצרו בהנפקת מסמכים חדשים במהלך תקופת הקורונה. הסניפים פעלו במהלך שמונה שבתות מה-2 באוקטובר ועד ה-20 בנובמבר, מתשע בבוקר ועד עשר בערב. על פי האתר הפורטוגלי אידיאליסטה, בהתחשב באפשרויות השונות שעומדות לרשות האזרחים, ביניהן חידוש אוטומטי ומקוון, במהלך הזמן הזה חודשו 402,230 תעודות זהות והונפקו 502,778 תעודות זהות חדשות וה-78,398 דרכונים.

יוזמת הבית הפתוח תמשיך לפעול עד ה-28 בפברואר 2022

לאור ההתייעלות שחלה במתן השירותים, החליטה ההמשלה להאריך את פעילות הבית הפתוח עד ה-28 בפברואר 2028 בכל הסניפים של השירותים לאזרח לכל ימי העבודה בשבוע ולא רק בשבתות. 
הבית הפתוח פועל בתשעה סניפים ברחבי פורטוגל: במשרד המשפטים בליסבון ובערים: Laranjeiras, Marvila, Odivelas, Porto, Vila Nova de Gaia, Coimbra, Braga, Faro. 
שעות העבודה בסניפים הם: ימי שני עד שישי 8:00-20:00 ובשבת מ-8:00-15:00, ימי ראשון הסניפים סגורים.

הממשלה החליטה להאריך את קיומו של הבית הפתוח בגלל הלחץ שנוצר עקב פקיעת התוקף של תעודות הזהות בפברואר 2020 והצורך בהארכתם עד דצמבר 2021. "חשבנו שזה יהיה הגיוני לשמור על מתכונת כזאת, לשמור על הרחבת זמן השירות, ברוב המקומות שהיו חלק מהמערכת של הבית הפתוח", הסבירה שרת המשפטים פרנסיסקה ואן דונם, במסיבת עיתונאים.

הערכה חיובית מאוד מצד הממשלה כלפי הבית הפתוח

מאז שהבית הפתוח החל לפעול, בין ה-2 באוקטובר ועד ה-20 בנובמבר, בוצעו כ-50,000 פניות בקשר לתעודות זהות ולדרכון. 
נתונים אלה הוצגו במסיבת עיתונאים של שרת המשפטים, פרסיסקה ואן דונם ושל השרה לחדשנות של המדינה והמינהל הציבורי, אלכסנדרה לייטאו, שהעריכה באופן חיובי מאוד את היוזמה בתור "ייעול במתן השירותים". 
במהלך מבצע הבית הפתוח חלה עלייה גם בשימוש בסיסמאות דיגיטליות, המאפשרות לאזרחים לקבל סיסמא לשירות אישי מרחוק, דרך האתר או דרך האפליקציה Mapa de Cidadão.

חידוש תעודות זהות באופן אוטומטי

אם הנכם כבר אזרחים פורטוגלים מעל גיל 25 בעלי דרכונים ביומטריים מעודכנים, תוכלו לחדש את תעודות הזהות באופן אוטומטי. לשם כך, עליכם לשלוח פנייה למשרד המשפטים הפורטוגליולקבל בדואר את הקוד בשביל תעודת הזהות החדשה. באופן כזה כבר כ-600,000 אזרחים פורטוגלים חידשו את תעודות הזהות ללא הצורך בהגעה לסניפים.

פרטים נוספים על כל השירותים לאזרח תוכלו למצוא באתר משרד המשפטים הפורטוגלי.

קיבלתם כבר את תעודת הזהות והדרכון? איזה כיף! אנחנו מתרגשים יחד איתכם. ספרו לנו על החוויה של השירות החדש בקבוצת הפייסבוק "מעבר לקשת פורטוגל".

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך