משכורות בפורטוגל: איפה מרוויחים הכי הרבה?

חלק גדול ממי שפונה אלינו מתעניין ברילוקיישן לפורטוגל, בין אם לצמיתות ובין אם רק לצרכי לימודים. רבים אחרים מתעניינים דווקא בהשקעות עסקיות בפורטוגל, ובהקמת מיזמים עסקיים, עסקים, חברות ומפעלים.

בין אם אתם חושבים להגיע לפורטוגל ולעבוד במשרות מקומיות ובין אם אתם מעוניינים להקים בה עסק, חשוב שתכירו את דרגות השכר המקומיות באזורים השונים. מגזין הנדל"ן הפורטוגלי אידיאליסטה פרסם סקירה של המשכורות הממוצעות בפורטוגל באזורים שונים לפי נתונים שפרסם המכון הלאומי לסטטיסטיקה.

קראו את הסקירה שלהלן כדי לגלות באיזה אזורים מרוויחים הכי הרבה?

באויירס נרשמה ההכנסה השנתית הגבוהה ביותר בפורטוגל, בשווי ממוצע של 14,009 אירו. ליסבון וקשקאיש משלימות את הפודיום, עם ממוצע משכורות שנתי של 12,898 ו-11,859 אירו, בהתאמה. ב-2019, לפני ההתפרצות הפתאומית של מגיפת הקורונה, ההכנסה המוצהרת החציונית שנוכתה לאחר מס הכנסה, כלומר החייבת במס פר אזרח בפורטוגל עמדה על 9,539 אירו ועלתה ב-4.5% בהשוואה לשנה הקודמת, לפי הנתונים שפרסם המכון הלאומי לסטטיסטיקה. עם זאת, חשוב לזכור שיש ערים בפורטוגל שבהן אנשים מרוויחים יותר מאחרים וזה גם תלוי במקצוע ובעבודה שעושים.

לפי המכון הלאומי לסטטיסטיקה, "הדיוקן העירוני של הערך החציוני של ההכנסה ברוטו המוצהרת שנוכה ממס ההכנסה המוערך של כל משלם מסים הראה 65 עיריות עם ערכים שמעל הממוצע הלאומי וערכים מתחת לממוצע הלאומי (מתחת ל-8000 אירו) הופיעו בעיקר באזור הצפוני של פורטוגל.

"התוצאות מראות 42 עיריות עם ערכים מעל 10,000 אירו לכל משלם מיסים ומדובר ב-10 עיריות יותר מאשר בשנה הקודמת. כאשר מדובר בערכים של 11,500 אירו, עיריית אויירס (14,009 אירו) הציגה את החציון הגבוה ביותר בהכנסה, אחריה ליסבון (12,898 אירו), קשקאיש (11,859) ואלקוצ'טה (11,594 אירו). כל אלו הם אזורים של מטרופולין ליסבון. למעשה, בכל ה-18 עיריות באזור זה היו ערכים חציוניים של יותר מ-10,000", סיכם המכון הלאומי לסטטיסטיקה.

עוד יצוין כי 18 הרשויות באזור המטרופולין של ליסבון היו מעל ההמוצע הארצי. ה-9,539 אירו כפי שצוין לעיל, זהו ערך שנצפה גם ב-19 עיריות באזור המרכז, 13 באלנטז'ו, 7 בצפון, 4 באיים האזוריים ו-3 באזור האוטונומי של מדיירה ורק אחד באלגרבה, במקרה הזה בפארו.

נתוני המכון הלאומי לסטיסטיקה מראים שגם אזור המטרופולין של ליסבון (11,283 אירו), מחוז קוימברה (9,715 אירו), מחוז לאיריה (9,709 אירו), מחוז אלנטז'ו המרכזי (9,655 אירו) ומחוז אביירו (9,579 אירו) היו אזורי המשנה עם ההכנסה החציונית הגבוהה ביותר, גבוהה מהייחוס הארצי. באזורי המשנה של אלטו טמגה (7,531 אירו) וטמגה אי סאוסה (7,843 אירו) היו בעלי הכנסה חציונית הנמוכה ביותר, מתחת ל-8,000 אירו לכל משלם מיסים.

השפעת מגיפת הקורונה על המשכורות בפורטוגל

המכון הלאומי לסטטיסטיקה מתריע שהנתונים הללו מתייחסים לתקופה שלפני מגיפת הקורונה, שכן ניתן לצפות כי "ההשפעה הכלכלית של משבר המגיפה, שהשפיע במיוחד על תחום התיירות באזורים שבהם היא הייתה חזקה במיוחד, צופה להשפעות חזקות בין הכלכלות המקומיות וכתוצאה מכך, על הכנסות המשפחות התלויות בהן".

באתרנו תוכלו למצוא מידע נוסף על סוגי אשרות שונות שמתאימות לרילוקיישן לפורטוגל, ביניהן ויזות עבודה, סטארט אפים, לימודים וויזות להקמת עסקים. אנו מקווים שמידע זה על משכורות ממוצעות יעזור לכם במטרותיכם בפורטוגל.

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "מעבר לקשת פורטוגל" שבה תוכלו להתעדכן בכל החדשות והמידע הרלוונטי בנוגע לפורטוגל.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך