מדוע כדאי לטוס לפורטוגל?

אחת המדינות המגניבות והבטוחות הודות לאחוז מחוסנים גבוה

פורטוגל היא לא רק מדינה שאהובה על הישראלים, שגילו אותה בחמש השנים האחרונות ומאז טסים אליה באופן קבוע כאזרחים פורטוגלים וכתיירים, גם בן גראונדווטר, אחד מכתבי התיירות הידועים והמוערכים באוסטרליה, קבע שפורטוגל היא היעד האהוב עליו מכל היעדים בעולם (והוא הספיק לטייל ביותר מ-80 מדינות!) וממליץ עליה כאחד היעדים הבטוחים בעולם לתיירים האוסטרלים, שעומדים כרגע בפני פתיחת תיירות החוץ לאחר סגרי הקורונה.

בן גראונדווטר מסביר בטור שלו באתר התיירות האוסטרלי המוביל TRAVELLER על כל היתרונות והטוב שיש לפורטוגל להציע. קראו את עיקרי הדברים מהטור שלו כאן. 

בן גראונדווטר, מטייל שביקר ביותר מ-80 מדינות במשך 12 שנה, הוא כתב, בלוגר, כותב טורי דעה ומנחה פודקאסטים באתר התיירות המוביל באוסטרליה TRAVELLER. ב-2014 וב-2015 בן הוכתר ככתב תיירות של השנה על ידי התאחדות כתבי אוסטרליה לתיירות. בטור החדש שלו ב- TRAVELLER, מסביר בן מדוע הוא יבחר בפורטוגל האהובה עליו כיעד התיירותי הראשון שאליו יטוס עם חידוש הטיסות והתיירות באוסטרליה.

בתחילת הטור בן מעביר ביקורת על המדד השנתי של מגזין טיים אאוט, של 49 השכונות המגניבות בעולם, שבו אנחוס בליסבון הוצב במקום ה-34 ופוז בפורטו במקום ה-38. "פורטוגל מגניבה על כל סוגיה. והיא מגניבה באופן שהוא בכלל לא יומרני, נקבע או מאולץ. היא מגניבה כי היא נשענת על מסורת וגם ניזונה מרעיונות על העתיד. זה מסביר פנים ואין כאן קוד לבוש או חוקים", כותב בן.

"אני אוהב את פורטוגל וכבר כתבתי על כך בעבר. האוכל נהדר, המשקאות נהדרים. האנשים ידידותיים, חמים ואדיבים. המלונות וההוסטלים מדהימים. תרבות רחוב בסגנון איברי חביבה במיוחד. הנוף מהמם, הערים תוססות, מרגשות אך גם בטוחות ונגישות".

עוד, בן כותב שכעת, כשתיירות החוץ באוסטרליה נפתחת לאט לאט, פורטוגל היא היעד בראש הרשימה שלו לא רק בגלל שהיא מגניבה, אלא בגלל שהיא כמדינה סוציאליסטית הפתיעה בגדול ופתרה בעיות גדולות, היא מדינה ידידותית והיסטורית והיא המקום שבן רוצה להיות בו.

בן מציין שהדבר הכי חשוב לגבי פורטוגל כיעד התיירותי הראשון עם פתיחת התיירות, הוא שזאת מדינה שבה האוסטרלים ירגישו בטוחים כי 87% מהאוכלוסייה התחסנו בשתי מנות חיסונים נגד וירוס הקורונה ורק איחוד האמירויות עקפה אותה.

כמו כן, הנחיות הכניסה למדינה קלות יחסית, כי אין צורך בבדיקת PCR שלילית ובבידוד בהגעה לפורטוגל, אלא רק בתעודת התחסנות. בפורטוגל יש מעט מאוד הגבלות על תנועה ועל ארועים וגם על התפוסה במקומות בילוי כמו מסעדות, בארים ומועדונים. כמובן שבפורטוגל ממשיכים לשמור על אמצעי הבטיחות הרגילים, כמו ענידת מסכות במקומות ובארועים ציבוריים. בנוסף, ממשלת פורטוגל נקטה ביוזמה בשם "נקי ובטוח" באשר למוסדות לינה, שירותי תיירות ואטרקציות, כדי להעניק לתיירים המבקרים בה רמה נוספת של נוחות. 
בן מביא כדוגמא את המספרים הנמוכים של מקרי הקורונה בפורטוגל, רק כ-650 ביום, לעומת איטליה שבה המספר עומד כיום על 2500 ובריטניה שבה מספר המקרים מגיע לכ- 40,000 ביום.

"אז כן, פורטוגל היא הגרסה שלי לשלמות", מסיים בן את הטור. "אני מדמיין קפה ואת פסטל דה נאטה (הקינוח – טארט הפורטוגלי המסורתי) ברחובות ליסבון. אני חושב על פרנסזיניה, כריך עצום, בבר בבפורטו. אני מדמיין קירות מרוצפים באלנטז'ו, רחובות מרוצפים ואת האנשים הידידותיים באחד מהיעדים האדירים בעולם".

 הטור מוכיח שפורטוגל, שיש בה כל כך הרבה דברים להציע, מרשימה גם את התושבים האוסטרלים, בצד השני של העולם.

באתרנו תוכלו למצוא את כל המידע על פורטוגל והתיירות בפורטוגל כדי שהביקור הבא שלכם יהיה חווייתי ומהנה. כמו כן, אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת הפייסבוק "מעבר לקשת פורטוגל" שבה תמצאו את כל העדכונים והמידע לגבי פורטוגל.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך