פורטו דורגה במקום התשיעי מבין 37 הערים הכי טובות בעולם

אנחנו ב"מעבר לקשת פורטוגל" תמיד מדגישים שפורטוגל היא מקום נהדר לחיות בו, בגלל הנופים המדהימים, האקלים הנוח ותושביה החמים והחברותיים. בנוסף, זאת מדינה שעתידה להפוך לדבר החם הבא באירופה. אפשר לראות זאת לפי סצינת ההייטק ולפי פרויקטים של יזמים שמתפתחים בה.

מגזין התיירות המוביל בעולם טיים אאוט דירג את עיר הנמל פורטו במקום התשיעי בין 37 הערים הכי טובות בעולם, על פי מדד הערים שהמגזין מקיים שנה רביעית ברציפות.

המדד מבוסס על חוויות ודעות של אלפי אנשים במאות ערים ברחבי העולם ומשלב זאת עם המומחיות של עורכים מקומיים ומומחים מקומיים שמתגוררים באותן ערים כדי לזהות את הדברים שהופכים את העיר לנהדרת.

במדד טיים אאוט של שנת 2021 לקחו חלק למעלה מ-27,000 משתתפים שייצגו את עריהם בשנה האחרונה לנוכח הסגרים ומגבלות הקורונה. הערים דורגו על פי מקומות אוכל, תרבות, חיי לילה, עם דגש על רוח קהילתית ויזמות סביבתית. המשיבים שיתפו עד כמה הם יכולים לבטא את עצמם, ליצור חברים חדשים ואפילו להתחבר לאנשים, בנוסף להירגע ולגלות דברים חדשים. השנה העורכים שאלו שאלות לגבי אקטיביזם ופרויקטים קהילתיים, קיימות וחשיבות השטחים הירוקים כדי לקבל תובנה לגבי הערים שחושבות על העתיד כמו על ההווה.

במקום הראשון במדד מדורגת העיר סן פרנסיסקו (ארה"ב), במקום השמיני תל אביב ובמקום התשיעי פורטו.

"פורטו הגיעה למקום השני אחרי מנצ'סטר בחברותיות וביצירת חברים", נכתב בכתבה בטיים אאום על תוצאות המדד. "פורטו נבחרה גם כמקום מצוין להכיר את השכנים שלכם. 73% מהתושבים אמרו שהעיר נהדרת לתרבות ויש בה מרחב אומניות בשם "מאוס האביטוס" שהתקיימו בו הופעות, מופעי דראג, לילות שירה, קומדיות ועוד, כאשר רוב הברים היו סגורים".

באתרנו תוכלו למצוא מאמרים והמלצות שונות על פורטו כדי להפוך את הביקור הבא שלכם בא או את המעבר לעיר לקל ונוח.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך