מדיירה – גן עדן להטבות מס

אי שם בלב האוקיינוס האטלנטי, במרחק של כשעה וחצי מעיר הבירה של פורטוגל שוכן לו אי יוצא דופן הן ביופיו והן במשטרו. האי מדיירה הוא אזור אוטונומי תחת משטרה של פורטוגל שניחן באוטונומיה פוליטית ומנהלית באמצעות חוק האזור האוטונומי של מדיירה, שנקבע בחוקה של הרפובליקה הפורטוגזית.

לצד התיירות והיין, כלכלת מדיירה מבוססת בעיקר על פעילויות עסקיות, במיוחד כתוצאה מהקמת מרכז העסקים הבינלאומי של מדיירה (MIBC) בראשית שנות ה -80.

ה- MIBC נוצר כדי להוות מוקד משיכה בעיני משקיעים בינלאומיים, המציע עלויות תפעול תחרותיות בשל משטר המס היעיל שלו, המהווה כ- 21% מהתוצר המקומי הגולמי של מדיירה.

בשנת 2020, שיעור מס החברות הכללי בפורטוגל היה 21%. על פי משטר המס של מדיירה, ההכנסות שהתקבלו מפעולות עם גופים מורשים באזור הסחר החופשי או מגופים שאינם תושבי שטח פורטוגזית חויבו במס בשיעור של 5% בלבד. חשוב להדגיש כי גם בפיתוח פעילויות עם חברות תושבות פורטוגל שיעור מס החברות היה נמוך יותר, עם 14.7% במדיירה לעומת 20% בשאר חלקי המדינה.

 

על פי סעיף 36º-A בחוק תמריצי מס, שנכתב במקור בפורטוגזית, רשאים גופים לשלב את משטר המס המיוחד של מדיירה עד סוף שנת 2021, וההטבה בשיעור מס חברות מופחת תוענק עד סוף שנת 2027. .כיום, באי מדיירה יש 2,434 חברות שבשטחן. רק בשנת 2020 נרשמו 127 גופים חדשים ב- MIBC,  המקביל לצמיחה של 5.5%. זה מדגים כיצד היתרונות שמציע משטר המס המיוחד הופכים את מדירה לאופציה אטרקטיבית עבור מי ששוקל להשקיע בחו"ל.

 

רוצים לדעת עוד על משטר המס ייחודי של מדיירה ? אנחנו ממליצים לבקר באתר של אזור הסחר החופשי https://www.ibc-madeira.com/en/tax-benefits.html

במידה ויש עוד שאלות כמובן שמוזמנים לפנות אלינו 😊

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך