עוד צעד לפתיחת השמיים בין ישראל לפורטוגל

בעקבות המכתבים ששלחו לשרת התיירות הפורטוגלית הגברת ריטה מרקז,  נקבעה שיחה בינה לבין עו"ד איתי מור נשיא העמותה מעבר לקשת פורטוגל. בשיחה הם דיברו על על ההזדמנויות השונות של ישראלים בפורטוגל והצורך בפתיחת השמיים בין ישראל לפורטוגל! אז מה היה בשיחה?

הבאנו לפניכם את הסיכום של עו"ד איתי מור:

מוקדם יותר היום שוחחתי עם הגברת ריטה מרקז, שרת התיירות הפורטוגלית, ואני חייב להגיד לכם וואו.
ריטה מגיעה מהסקטור העיסקי, היא חדה, מתכלסת ובעיקר אשת חזון. ריטה רואה את התנועה של ישראלים לפורטוגל בשנים האחרונות והיא מזהה בדיוק כמונו את הפוטנציאל העצום שבבניית הגשר ושיתופי הפעולה בין הממשל והתרבות הפורטוגליים לבין ישראל והעולם היהודי או כפי שעלה בשיחתנו הקשר בין פורטוגל והעולם היהודי הוא ייחודי בגלל שהוא יושב על ציר הזמן לכל אורכו: עבר, הווה ועתיד. עבר – אנחנו מכירים כבר את ההיסטוריה והקשר ההיסטורי ולא נרחיב. ההווה הוא הקשרים והקהילה החדשה שנבנית ונרקמת בימים אלה ואילו העתיד – העתיד צופן בחובו קשרים חזקים יותר מתמיד – שיתופי פעולה תרבותיים ושיתופי פעולה עסקיים.
 
מעבר לשיחה הקלילה שוחחנו גם על מספר דברים קונקרטיים:
  1. פתיחת השמיים בין ישראל ופורטוגל למי שחוסן – השרה רואה בכך חשיבות גבוהה ומבינה הצורך של אלפי (אולי עשרות אלפי) ישראלים לטוס לפורטוגל. הכוונה לכשיפתחו השמיים ליוון ובריטניה בתחילת מאי אז לפתוח את השמיים גם לישראל עבור מחוסנים כמובן.
  2. בניית פרוייקטים לאומיים של משרד התיירות הפורטוגלי עם גופים ישראליים – השרה מאמינה מאוד בחשיבות של בניית פרוייקטים כאלה וחיבורם למיקרוקוסמוס הכלכלי (אמרתי שהיא מגיעה מהסקטור העסקי או לא 🙂 ) – לרבות כנס הסייבר שאנחנו מארגנים בפורטו, כנס הקלינטק ועוד פרוייקטים מסוג זה.
  3. פרוייקט ערים תאומות – שאנחנו נרחיב עליו בהמשך.
סיכמנו לשוחח בשבועות הקרובים ולקדם את הפרוייקטים הבין מדינתיים שיאפשרו צמיחה והפריה הדדית 🙂

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך