אור ירוק לתיירות עכשיו !

עו"ד איתי מור נשיא העמותה מעבר לקשת פורטוגל התראיין למגזין הפורטוגלי Observador על היוזמה של הנציבות האירופאית לדרכון ירוק באירופה. ועל חשיבות הדרכון הירוק לשיקום התיירות בפורטוגל.

 

המגפה שינתה את חייהם של כולם, אך השפיעה במיוחד על תחומים מסוימים, כגון תיירות. זה הזמן להסתכל לעתיד ולחשוב על אמצעים שיכולים לתרום להתאוששות הענף. ובזמן שבו החיסונים הם בעלי חשיבות מהותית, קיומו של דרכון ירוק הופך יותר ויותר לרעיון יעיל להצלת התיירות.

אחרי תקופה קשה שעברה על מערכת הבריאות ואחרי כל הסגרים, עלינו לחשוב עכשיו מה הלאה ומה ניתן לעשות כדי לחזור לשגרה ולחזור לעסקים. החיסונים הראו לנו שיש נשק יעיל למיגור המגפה וכיום אנו יודעים מניסיון כמה החיסונים יעלים.

בואו נסתכל למשל על המקרה של ישראל. המדינה המובילה ביישום חיסונים שחיסנה כבר את רוב האוכלוסייה שלה . עקב קמפיין החיסונים המהיר, ישראל מתחילה כעת לחזור לשגרה והשיקה, ב -21 בפברואר, את הדרכון הירוק, המעניק גישה בלעדית למקומות כמו מכוני כושר, בתי מלון או מקומות תרבותיים, כמו בתי קולנוע וקונצרטים. באמצעות הורדת אפליקציה ניתן להראות שמישהו חוסן או שהחלים מהמחלה. בנוסף לעידוד האנשים להתחסן, הדרכון עשוי לגרום לאנשים להרגיש בטוחים יותר לחזור למסעדות, מרכזי קניות, מכוני כושר, מופעים וכו'.

הנציבות האירופית תציע ליצור דרכון ירוק דיגיטלי. יהיה חשוב אם אמצעי זה יאומץ גם בפורטוגל. מגזרי הקייטרינג והתיירות הושפעו קשות מהמגפה והם שני מגזרים עם רמת פעילות גבוהה, ותורמים במידה רבה לתוצר הלאומי. במקום לדבר על זה, חשוב לפעול – ולפעול מהר, לא לחכות לקיץ. אם יוחל הדרכון בשבועות הקרובים ההתאוששות תהיה מהירה ויעילה הרבה יותר.

פורטוגל מוכרת בעולם בזכות הגסטרונומיה שלה, המגוון הטבעי שלה והתיירות המסבירת פנים שלה, שגדלה במהירות לפני שהמגפה התחילה. וזה מסלול שעלינו לחדש בהקדם האפשרי

איתי מור, נשיא העמותה היהודית מעבר לקשת פורטוגל

לכתבה המלאה לחצו כאן 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך