נשיא מעבר לקשת פורטוגל בראיון במגזין "אקספרסו" על מערך החיסונים בישראל

בסוף השבוע האחרון פורסמה במגזין אקספרסו, אחד הנחשבים והמובילים בפורטוגל, כתבה מפרגנת ביותר למערך החיסונים הישראלי. במהלך הכתבה רואיין עו"ד איתי מור, נשיא מעבר לקשת פורטוגל, אשר הביא את הניתוח שלו למצב החיסונים בישראל. הבאנו עבורכם כאן את עיקרי הדברים, כפי שמופיעים בכתבה.

למאמר המלא בפורטוגזית – יש ללחוץ כאן.

 

syringe, needle, medical

"אם לעתים קרובות משווים את המאבק במגפת הקורונה למרתון ארוך, בישראל זה נראה יותר כמו מירוץ מהיר. פחות משלושה שבועות לאחר תחילת החיסון במדינה – עם זריקה תקשורתית בזרועו הימנית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ב -19 בדצמבר – המדינה היהודית כבר חיסנה כ -1.5 מיליון בני אדם (מעל 16% מאוכלוסייה המונה 9.3 מיליון תושבים). מדובר בשיעור החיסונים הגבוה ביותר לנפש ברחבי העולם.

עו"ד איתי מור מצפה לקבל את החיסון תוך שבועיים, בזמן לנסוע לפורטוגל, שם הוא מבלה חלק ניכר מזמנו. "אם לא אקח את זה, כשאחזור לארץ אצטרך להיכנס לבידוד למשך שבועיים, וזה לא מעשי לעבודה".

כמו כל הישראלים, איתי חבר באחת מארבע 'קופות החולים' שסביבן מאורגנת מערכת הבריאות במדינה – חברות חובה על פי חוק, המתוחזקת בתשלום חודשי.

 

syringe, inject, pieksen

התהליך זורם הודות לעבודה מקדימה חשובה המבוססת על שלושה גורמים:

1. הזמינו מוקדם. כדי להימנע מבזבוז זמן על ביורוקרטיות, ישראל סמכה על ארה"ב ידידתה, ו"החליטה לקבל את אישור החיסונים על ידי רשויות הבריאות האמריקאיות ", מסביר עו"ד איתי מור. "מתודולוגיה זו הייתה אפקטיבית, מכיוון שהיא אפשרה לבצע את המשא ומתן עם חברות התרופות מוקדם מאוד".

2. שלם יותר. ישראל חופרת עמוק בכיסה והוציאה, במקרה של חיסון פייזר-ביו-נטק, 30 דולר לשתי מנות, כפול ממה ששולם על ידי האיחוד האירופי. "זו הייתה החלטה נבונה לשלם יותר כסף ולקבל את החיסונים מוקדם יותר, כי כל יום של סגר עולה למשק יותר מהתשלום עבור החיסונים במחיר פי שלושה", אומר עו"ד מור.

 

עבור מעבדות התרופות ישראל היא חלון הראווה האידיאלי המדגים לשאר העולם את יעילות החיסונים המיוצרים: זו מדינה קטנה, עם מערכת בריאות אוניברסאלית וידע טכנולוגי המבטיח רשת הפצה דיגיטלית.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך