הקהילה היהודית בפורטו חנכה החודש את מוזיאון השואה החדש בפורטו

מוזיאון השואה החדש בפורטו

 
 אמנם התקופה לא אידיאלית לתיירים אך בקהילה היהודית בפורטו מתכוננים ליום שאחרי הקורונה . פתיחתו של מוזיאון השואה בפורטו.אז מה אתם יודעים על פורטוגל בתקופת מלחמת העולם השנייה ? כולנו מכירים את פורטוגל כמדינה תוססת ושטופת שמש , אך מה קרה ליהודים בפורטוגל בזמן השואה ? 
 
 

ב1939 גרמניה פותחת במלחמה ומתחילה לכבוש את פולין, לאט לאט היא מתקדמת וכובשת מדינות נוספות באירופה. פורטוגל בוחרת להיות נטרלית ולא לבחור צד במערכה – מה שהופך אותה לאחד מנתיבי הבריחה היחידים שנותרו.

מספר הפליטים שעברו בפורטוגל במלחמת העולם היו בין מאה אלף למיליון. ליסבון הפכה לסמל התקווה לפליטים רבים, והיוותה תחנת עצירה מרכזית לפליטים בדרך לארצות הברית או לארץ ישראל. 

ב26 ביוני 1940 ארבעה ימים לאחר כניעתה של צרפת, הועברה פעילותה של היאס (אגודה שפעלה למען העברת יהודים לארה"ב) מפריז לליסבון.

 הקהילה היהודית בפורטו החליטה לפתוח מוזיאון לזכר השואה, המוזיאון החדש שוכן בתוך 3 חדרים בקומה הראשונה של בית הכנסת הגדול "קדורי מקור חיים", כאשר אחד החדרים דומה לישיבה ספרדית.
התערוכה מציגה חומר על ההיסטוריה של הקהילה היהודית המודרנית בפורטו, על החיים לפני המלחמה ועל הנאציזם באירופה. 
 
בית הכנסת הוא מבנה עתיק שקיים מאות שנים בפורטו, ושימש יהודים לאורך כל ההיסטוריה. אם אתם מטיילים בפורטו זהו יעד חובה לביקור.
 פורטו הייתה ידועה כמרכז התחייה היהודית בפורטוגל בעבר, וגם בימים אלו הקהילה היהודית בפורטו שומרת על המורשת והערכים היהודיים. 
 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך