יעד התיירות הטוב ביותר באירופה לשנת 2020…

משבר הבריאות העולמי לא פגע במחוז שזכה בתואר הנחשק – יעד החופים הטוב. מה הופך אותו לכזה ?

שנת 2020 הייתה שנה מלאה באתגרים לתיירות. בכל רחבי העולם מלונות נותרו שוממים, חופים ננטשו ועסקים נסגרו. כל זה נראה שלא פגע באלגרבה, המחוז הדרומי של פורטוגל שנבחר בפעם השביעית כיעד החוף הטוב ביותר באירופה ובפעם הראשונה – כיעד החוף הטוב ביותר בעולם.   הפרס, המכונה האוסקר של ענף התיירות והנסיעות, ניתן לאלגרבה במסגרת טקס פרסי התיירות העולמי לשנת 2020. חופי אלגרבה התחרו ביעד חוף פופולריים בכל העולם כגון: קנקון במקסיקו, המלדיביים, ג'מייקה, סנטה מוניקה בקליפורניה, הפיליפינים ואפילו תאילנד והם קטפו את המקום הראשון. הישג יוצא דופן המעיד על יציבות רבה בשעת משבר בשנה קשה כמו 2020. 

וכך, בעוד התיירות פשטה רגל בכל כך הרבה מקומות בעולם וגם בשאר פורטוגל, ההתפתחות הכלכלית החזקה של אזור אלגרבה הובילה אף לפתיחת עסקים רבים באזור. לאחרונה אף נפתח במחוז מרכז קניות ענק העונה לשם "טבירה גראנד פלאזה", מתפרש על פני 26,732 מ"ר וכולל למעלה מ 110 חנויות.

זאת ועוד, במסגרת הענקת הפרס לאלגרבה כיעד החוף הטוב בעולם המחוז זכה להכרה בהיבטים נוספים של עולם התיירות כאשר מסעדת "וילה ג'ויה דה אלבופריה" זכתה בתואר המסעדה הטובה ביותר לשנת 2020, "קונארד אלגרבה" זכה בתואר אתר הנופש הטוב ביותר לשנת 2020 ו"דונאס דודראדס" כאתר הגולף הטוב ביותר לשנת 2020.

למרות היותו יעד תיירותי מספר אחת בעולם אלגרבה נחשב בשנים האחרונות, הודות להתפתחותו, לאחד היעדים הנחשקים והזמינים עבור אנשים המעוניינים לעבור לגור במדינה או לקנות בה בית להשקעה. למעשה, ישנה תנועה הולכת וגוברת של אנשי עסקים צעירים, משפחות ואפילו פנסיונרים שעוברים ברגעים אלה ממש למדינה האיברית וחולמים להקים את עסק חלומותיהם.

אז מה הפך את אלגרבה ליעד כל כך פופולרי בעולם כולו ?

  • אטרקציות תיירותיות : פורטוגל בכלל וחופי אלגרבה בפרט מהווים יעד מבוקש בקרב תיירים בכל העולם. החופים הציוריים, מזג האוויר הנוח והשמשי, כפרי הדייגים האותנטיים ומאכלי הים יוצאי הדופן הופכים אותו ליעד נופש מספר אחת באירופה.
  • תשתית אירוח מפותחת: חופי אלגרבה משופעים בתי מלון מסעדות ואתרי נופש שהוכתרו השנה כטובים באירופה. הקניון הענק שנפתח בו נותן מענה נוסף למטיילים ולמתגוררים בו והוא כולל חמישה בתי קולנוע, אזורי בילוי לילדים, מסעדות , חנויות מותגים ואפילו תחנת דלק מוזלת.
  • בשנת 2021 עתיד להיפתח במקום מתחם רפואי ענק ויוצא דופן אשר נקרא "פלאזה קליניק" ועתיד להעניק שירותי רפואה מתקדמים לכל המחוז הדרומי ובכך לשפר את כלל השירותים הרפואיים המוענקים לתושבי האזור.
  • תרבות נופש יוקרתית אך לא יקרה : אלגרבה נחשב עדיין לאזור תיירותי פחות יקר בהשוואה למתחמי היוקרה האירופיים השמשיים האחרים כגון הריביירה הצרפתית, מרבייה הספרדית וכיוצ"ב.

אז אם אתם מסמנים את אלגרבה כיעד הבא שלכם, כדאי גם לדעת שמלבד הנופים המדהימים, הפינוקים והמטעמים שיש לו להציע, אלגרבה הוא בראש ובראשונה יעד בטוח ויציב עבור כל מי שמתכנן חופשה או מעבר למדינה אחרת. פורטוגל ,שבימים כתיקונם נחשבת לאחת המדינות הבטוחות ביותר בעולם על פי מדד השלום העולמי, התמודדה בצורה טובה באופן יחסי עם המשבר הבריאותי של שנת 2020 ונפגעה פחות במובנים רבים ממקבילותיה האירופאיות. עם-זאת, המורכבות של המשבר הכלכלי המבצבץ ובא של שנת 2021 עדיין בחיתוליה וצפויה להשפיע רבות על ההתנהלות בתוך המדינה. יש לציין כי משבר כלכלי יכול להוות הזדמנות יוצאת דופן ליזמים ומשקיעים מבחוץ אשר ישכילו לזהות את ההזדמנויות הפיננסיות שיביא איתו המשבר.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך