כבר שמעתם על המסורת המפורסמת של הפורטוגלים בחג המולד?

חג המולד בפתח וזה הזמן לספר לכם על כמה מהמסורות הפורטוגזיות האופייניות ביותר שנחגגו לאורך השנים. למרות שהחג ב2020 עשוי להיות שונה בשל מגפת הקורונה, זה לא מונע מהפורטוגלים להיכנס לרוח חג המולד.

אז אם אתם מבלים את חג המולד בפורטוגל, תצטרכו כמובן לדעת איך לאחל לכולם חג שמח בניב המקומי. אתם יכולים להגיד " "feliz Natal שזה חג מולד שמח ואם תרצו אפשר גם " Boas festas" שמשמעות הדבר היא חגים שמחים והיא כללית יותר ומתייחסת לחג המולד ולראש השנה.

אז הנה לפניכם כמה מהמסורות הפורטוגזיות:

1.Bananeiro" de Braga" (עץ הבננה של בראגה)

 

זו מסורת חג מולד מודרנית יחסית בפורטוגל שהחלה לפני 40 שנה, כאשר כמה חברים התכנסו ב -24 בדצמבר בטברנה עתיקה בשם "Casa das Bananas", בבראגה. הרעיון היה לאחל לכולם "חג שמח" תוך כדי כוס מוסקטל דה סתבל, בליווי בננה. הטברנה הייתה מחסן פירות עוד אז, ולכן הבעלים ובנו החליטו להגיש את המשקאות החריפים שלהם עם בננה, בשילוב בין שני הצדדים של העסק. כיום, אנשים עדיין מתכנסים בפאב בכל 24 בדצמבר בשביל לשבת על כוס מוסקטל ובננה, שנקנו בבר או הביאו מהבית. רק אז, עם בטן חמה ולצליל מוזיקת רחוב, הם יכולים ללכת הביתה לארוחת ערב חג המולד עם משפחותיהם.

2. מדיירו:

מסורת פורטוגזית עתיקה מאוד שאפשר לראות בערים ברחבי צפון הארץ ובמרכז הן מדורות מדיירו.

מדיירו, מדיירוס דה נטאל או פוגיירה דו גאלו הן שריפות גדולות שמודלקות באופן מסורתי בערב חג המולד, בדרך כלל מדליקים אותם בסביבות חצות וזה נשאר לכל הלילה.

3. עץ חג המולד של פינהירו דה גימאראס:

לפני החג מתקיימות חגיגות לכבוד ניקולאי הקדוש וב-29 בנובמבר מתקיים טקס מיוחד. אלפי אנשים מתאספים סביב עגלת שוורים ועץ חג מולד ענק שמוצב בסוף הלילה. סנט ניק הוא השראה שמאחורי דמותו המסחרית של סנטה קלאוס.

המסורת התחילה עם האחים סנט ניקולס והיא נערכת כל שנה.

4. עץ חג המולד של ויאנה דו קסטלו:

העיר ויאנה מתגאה בכך שיש לה את עץ חג המולד הגבוה ביותר באירופה, או כך לפחות אומרים. מדי שנה בתחילת דצמבר הצעירים מתמסרים לטיפוס על עץ שקיים הרבה שנים וגובהו כמה מאות מטרים ומקשטים אותו. כל שנה העץ עומד באותו מקום ואלפי אנשים מתאספים כדי לראות אותו בתקופת חג המולד.

עכשיו אחרי ששיתפנו אתכם קצת מהמסורות בפורטוגל, זה הזמן לאחל חג שמח ומואר ממעבר לקשת פורטוגל😊

*כל הפרטים הם בהשראת אתר "אידיאליסטה", אתר פורטוגלי.

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך